OpenGL na Ubuntu czyli dobre złego początki

Wracam do programowania gier 3D. Chociaż nie mam pełnych źródeł projektów, które tworzyłem pod Windowsem w DirectX po roku postanowiłem nie tracić więcej czasu i zacząć trochę inaczej - czyli pod ulubionym Linuxem z OpenGL.

Zbudowanie pierwszego projektu jest zupełnie banalne - zupełnie inaczej niż było z DirectXem. Najprostszą drogą - pobieramy Code::Blocks IDE (dostępne w domyślnych repozytoriach i w Centrum oprogramowania Ubuntu), instalujemy pakiet libgl1-mesa-dev:
sudo apt-get install libgl1-mesa-dev

Teraz wystarczy utworzyć nowy projekt, wybrać szablon OpenGL, odpalić kompilacje... i gotowe!

Ciekawe jak to dalej będzie, poza obszerną dokumentacją OpenGL jest przecież sporo artykułów na warsztacie :)


Dodał(a): m-krassowski, 28.05.12

Komentarze:

Brak komentarzy

Jesteś niezalogowany, zaloguj się, aby móc dodawać komentarze.